Söndagsmorgon

 
Jag vaknar halv åtta. Inser att denna dagen också kommer bli träningsfri. Det är en fin dag. Vi är barnfria och solen skiner. Jag går upp. Sätter mig i solen på köksgolvet. Den värmer. Jag börjar plocka disken sedan dagen och dagarna innan. Trött på att vi aldrig lär oss. Gör kaffe till sambon och hans bror som var ute på firmafest igår och som fortfarande sover. Kokar ägg till mig. Jag tänker äta hela ägget idag, inte bara vitan. Struntar i schemat idag. Idag får jag fuska också. Jag kör hårt i veckorna istället och fuskar på helgen. Denna helg blir det båda dagarna.
 
Inser när jag gör frukost att vi faktiskt är barnfria. Solen skiner. Inga störande bilar som ska till jobbet. Jag tar en bricka och ställer min frukost på. Jag går ut och sätter mig i solen och äter min frukost och lyssnar på Brolle på Spotify. En underbar, barnfri söndagsmorgon. Längtar till ett hus så man kan göra såhär varje fin morgon. Varje fin kväll. Kunna springa ut på en gräsmatta, utan att kånka med sig hela bohaget.
 
Idag kommer bli en fin och bra dag. Den kan inte bli annat när den får starta på bästa sätt. Ja, okej. Den hade varit så mycket bättre om Lucas hade varit hemma men då hade jag inte fått njuta exakt såhär. Känna mig fri. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

amanda

min verklighet och när verkligheten är orättvis

RSS 2.0