Är det mig det är fel på?

 
Åh herre min gud så länge sen jag skrev. Jag har fullt upp på dagarna med att vara hemma med Lucas, jag har blivit uppsagd och är hemma och spenderar tid med honom medan jag kan. Otroligt jobbigt men så skönt när allt går bra. Tänk att det ska vara så svårt och härligt att vara förälder. Jag ska börja skriva mer, jo för det är så skönt att få skriva av sig.
 
Men ikväll blir jag uppriktigt arg. Förbannad och ledsen. Jag sitter och letar efter kläder till julafton. Vår första jul i vårt första, underbara hus där vi för första gången bjuder våra familjer till oss på julafton (juldagen) och ska fira hemma hos oss. Och jag som har kämpat för att gå ner i vikt, efter graviditet och alla sjukhusbesök, har äntligen lyckats. Men det räcker tydligen inte. För nu ska vi se ut som Barbiedockor. Jag trodde inte mina ögon, eller mått för den delen, när jag sitter och jämför på nätet. 
 
Ett par jeans, som idag är på rea på Nelly, Dr Denim, skulle jag inte ens få på mig i stl XL om jag ska tro måtten på mina favoritbyxor som sitter som en smäck, mot de måtten på Dr Denim jeansen. Likadant på Bubblerooms hemsida. De har en annan storleksguide, som är mer lättförstålig än Nelly. Det bådar gott, tänker jag. Men pyttsan. Jag köper numera kläder i Medium igen istället för Large men om jag ska gå efter mina mått så har jag TRE olika storlekar på Bubbleroom, hur FAN är det möjligt? Jag har inte tillräckligt breda höfter för att platsa i stl 38, jag är för tjock om magen för att vara en 40:a, och har lite, lite för små bröst för att få ner dem i en 38:a.
 
Förstår ni vad jag menar? Jag har hittills bara kollat på kläder tack och lov, för nu är det fan med slutshoppat på nätet. Antingen måste man vara trådsmal eller modell för att kunna ha dagens kläder eller gå upp några kilo för att kunna använda, inget ont alls om större kläder då jag ibland önskar att jag kan ha de kläderna, plus size. Vart tog normal size vägen?



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

amanda

min verklighet och när verkligheten är orättvis

RSS 2.0