Sömnlösa nätter

 
Äntligen så har Lucas börjat bli frisk från magsjukor och tarmbakterier.. Nu blev han dock förkyld på kuppen också men det börjar ge med sig också. Efter sex veckor med att inte fått behålla maten så har det vänt, och förhoppningsvis (ta i trä) så håller det i sig nu. Har varit såå jobbigt att se revbenen på honom, huden i ljumskar och armveck som det fattas fett i, usch. Om det ändå bara var cancern som var vårt bekymmer. 
 
Och sedan i lördags ungefär så har Lucas sovit dåligt och varit extremt mammig. Jag har inte fått många lediga stunder från honom och när jag väl satt ner honom så gapskrek han till jag tog upp honom igen. Idag kunde Hneke sitta mig honom utan allt för mycket skrik medan jag lagade mat. Skönt. Kan det ha att göra med maten också kanske?!!
 
Och både natten till måndag och till tisdag så var Lucas halvvaken under i stort sett hela natten. Det gick så långt under båda nätterna att jag gick ut med honom i vardagsrummet, tände lampan, satte honom på golvet vid leksakerna och så gick jag och la mig på soffan och sov. Bra mamma va? Men efter ett tag, vet inte alls hur lång tid det tog, så stod Lucas vid mig, jag somnade om, vaknade igen och då gick vi in och la oss igen. Tråkigt, men jag vet ju att många har det värre på den fronten.. Men för oss som inte är vana så är det tortyr. Men inatt så sov han hela natten, han fick dock komma in till oss någon gång. Det är ju så skönt att få ansiktsmassage av sitt barns fot när man sover..
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

amanda

min verklighet och när verkligheten är orättvis

RSS 2.0