Dagen D

 
Då var dagen här. Dagen för vår beräknade förlossning. Och inga tecken på att något ska hända. Det är ju bara 5% av alla barn som föds på sin beräknade förlossningsdag och vi har ju faktiskt siktat in oss på att jag ska gå över. Sedan är det bara en fråga om hur länge.
 
Var hos barnmorskan nu på förmiddagen. Allt var som det skulle så det är som sagt vara bara att vänta. Min snälla mamma ställde upp och åkte in till Strängnäs bara för att köra mig dit, då jag tycker det är jobbigt att gå så långt och extremt svettigt dessutom. Så nu ska vi strax äta lite lunch min mamma och jag. Vad jag ska göra resten av dagen vet jag inte. Vila kanske och se till att maten är på g när Henke kommer hem från jobbet. För han började ju jobba idag. Han har ju varit så rastlös de senaste två dagarna så jag förstår att han åkte iväg.
 
Den lilla, lilla magen på dagen då farmor begravdes
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

amanda

min verklighet och när verkligheten är orättvis

RSS 2.0