Fjärde advent

 
Lucas ligger och sover i Henkes famn, Henke kollar sport (ja det är det enda som visas på tvn i dessa dagar) och jag sitter framför datorn och läser bloggar.. Och bloggar. Och virkar. Henke är lika arg på mig för virkningen som jag är på han för sporten. Vi är lika osociala så det jämnar väl ut sig?
 
För virkningen är den enda hobby jag hållt fast vid. Började i somras, blev ett uppehåll, men nu är jag igång igen. Satan i gatan vad roligt det är. Jag har bilder på mina skapelser, men då jag skickat några i julklapp till Gagnef så håller jag på dem ett tag till. Ja, att fota fortsätter jag med såklart, men bilderna gör sig inte så bra i kamerna. Det är svårt att visa dem när man inte lägger in dem.
 
Och Lucas, fy tusan vad underbar han är nu förtiden. Vart han för energin ifrån, speciellt när han inte fick behålla maten alls, det vettetusan. Och nu har han äntligen fattat hur han ska ta sig framåt i gåstolen vi har hemma. Och han ålar sig från vardagsrummet till köket när vi båda är där då han hör våra röster. Gullunge. Han är aldrig still, ja förutom när han sover i famnen. När han sover i vår säng så vaknar man ibland av en hand (bitchslap) i ansiktet eller sparkar i magen. Det är underbart med barn va?
 
Vi är dessutom klara med alla julklappar nu. Köpte de absolut sista idag. Så en av dem ska faktiskt delas ut redan imorgon då den är till våra kompisars lilla dotter. Det enda tråkiga med denna jul är att snön verkligen lyser med sin frånvaro. Men är den inte här vid jul då kan den hålla sig borta helt tycker jag.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

amanda

min verklighet och när verkligheten är orättvis

RSS 2.0