Misslyckat


Idag efter jobbet skulle jag ha solat på det nya solariumet. Två kronor i minuten med nya fräscha rör tyckte jag lät som en bra deal. Eftersom det var sista dagen imorgon så tänkte jag passa på. Men till min besvikelse så funkade inte deras växelmaskin så jag fick vända på klacken. Första misslyckade händelsen.

Andra misslyckandet står jag själv för. Jag blev helt plötsligt sugen på att baka lussebullar, jag handlade hem alla ingredienser tidigare idag, men då fann det ingen jäst för söta degar. Henke erbjöds sig att gå upp till matpiraten för att handla. När han kom hem så började vi baka. Men lite stolt som jag är så skulle jag med ögonmått hälla i salt, likadant som jag alltid gör ( trycker som på en pump på saltkaret för att få ut salt alls) och locket lossnar.. Såg inte ut som om att det kom i så mycket salt så vi hade i mjöl, och smakade sedan av. Det smakade bara salt. Haha. Så jag får glatt köpa ny jäst, kesella och saffran och börja om på fredag. Som det var tänkt från början.. Men då ska jag bara använda mått..

Lisa
2011-11-30 @ 01:15:29
URL: http://aupairlisa.blogg.se/

haha fail :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

amanda

min verklighet och när verkligheten är orättvis

RSS 2.0