Ingen sol idag heller..


Igår så bestämde jg mig att jag skulle försöka mig på ett nytt försök att sola nu på morgonen. Så jag traskade glatt iväg till solariumet, lite tidigare än om jg skulle jobba såklart. Och när jag kommer gåendes, nästan framme så såg jag hur en tjej sprang och tänkte att hon missar nog bussen, men ett par steg längre fram såg jag hur hon hjälper en äldre dam upp. Jag går fram samtidigt som en cyklist stannar till också. Jag drar upp telefonen ur jackfickan och ringer efter en ambulans då hon blöder från näsan, den hade tagit hela smällen när hon ramlat.

Så vi hjälpte henne in till väggen medans vi väntade på ambulansen. Hon nämnde att hon skulle till vårdcentralen ändå för ett göra ett pktest( blodprov ) så då slog hjärnan igång, det testet innebär att hon äter blodförtunnande medicin så då ringde jag återigen ambulansen för att informera om det. Och damen var pigg och glad trots det som hänt, men hon hade ju så mycket att stå i idag så till Eskilstuna ville hon inte åka. Men när ambulansen till slut kom så kunde jag fortsätta till jobbet.

Hoppas att damen klarar sig utan en bruten näsa och att hon får åka hem och julstöka snart. :)

Och ibland är det bra att dels vara utbildad undersköterska och ha en chef som äter blodförtunnande så man kommer ihåg sånt. ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

amanda

min verklighet och när verkligheten är orättvis

RSS 2.0