Lördag med jobb och städ

Nu sitter man på jobbet.
Börjar rulla in lite folk. Första tiden här så gick jag bara runt och dubbelkollade
inför inventeringen. Städade lite under hyllorna så att det ska gå snabbt på måndag
när vi jobbar mellan 7-20. Men vi får ju ledigt för att vi jobbar så. : )

Och idag när jag kommer hem så ska vi hem direkt till Henkes lägenhet och
storstäda. Den ska ju besiktas på måndag. Och usch.
Den behöver verkligen städas.

Igår tog vi hem granen. Vi fick sitta med grantoppen framme vid oss
och Henke muttrade något om att "Tur att man inte har en gran i bilen varje dag".
Sen när vi kom hem så ställde vi ner den i julgransfoten. Och jag får ju abstinens.
Jag var tvungen att sätta i ljusslingan. Och det var tur.
För det tog ett tag. Och skulle jag göra det på tisdag, när granen ska kläs,
ja då hade det tagit skitlång tid att klä granen.
Och nu kan jag ju justera ljusen innan alla kulor hänger där.

Kommer lägga ut bilder på bilddagboken. Sök Amonday.

Nu ska man kanske ska jobba lite. Men fortfarande dåligt med folk.. : (

/A -
Kulor i grenen 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

amanda

min verklighet och när verkligheten är orättvis

RSS 2.0