Som ett barn på julafton


Vaken. Innan sex en lördag. Och Lucas sover till och med inte ens hemma! Anledningen? Jo för idag flyttar vi till hus!

Igår skrev vi på de sista papprena och fick nycklarna. En sådan befrielse. Efter det så åkte vi och hämtade Lucas på dagis och for upp till mamma och pappa som ska vara barnvakt hela helgen medan vi flyttar till huset. Saknar honom så mycket men samtidigt så är det bra för pss och för honom att vara ifrån varandra lite. Kan inte påstå att detta är någon egentid, för jävlar vad vi inte kan sitta ner och ta det lugnt denna helgen. 

Efter att vi lämnat av Lucas så åkte vi upp, tillsammans med Lisa, till Ikea för att köpa lite möbler till huset. Två soffor, två hyllor och mycket småsaker. Varken jag eller Henke har handlat för så mycket på en gång på Ikea. Vad jag minns så hade jag inte en enda Ikeamöbel som jag köpt i min första lägenhet. 

Vi åkte till huset och monterade ihop en soffa, sedan åkte vi och lämnade släpet och åt mat. En stunds vila blev det ändå  när vi åkte till Stallarholmen och kollade på fotboll. Resten av kvällen packades det. Och det som till en början packades så noga, allt som hörde samman packades ihop, blev igårkväll en enda röra då flera rums saker ligger i samma kartong. Blir väl så när det är så lite kvar av allt, men fy fan va grejer man samlar på sig. Kartongerna är slut nu och vi skulle behöva ha två eller tre till, men vi får helt enkelt packa upp lite i huset och ta tillbaka kartongerna sen till lägenheten för att packa det sista och ta det med Volvon. 

Men som sagt var, idag flyttar vi till hus. Henke sover lugnt bredvid mig och jag är nervös och glad på samma gång. Jag är alltid som en barn på julafton när det kommer till såna här saker. Vaknar alldeles för tidigt och är pigg! 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

amanda

min verklighet och när verkligheten är orättvis

RSS 2.0