Besiktning av huset

 
Idag blev jag väckt tio över sex och blev alldeles chockad. Tusan jag ska ju få sova länge. Lucas sov och vi skulle åka tio i sju för att besikta vårt blivande hus. Henke fick hämta två mackor till mig som jag åt liggandes i sängen. Halv sju kom Lucas farmor som ställde upp och passade honom under tiden vi var på besiktningen.
 
Inga direkta fel uppkom under de två timmar som besiktningen tog. Vi var inte orliga för att han skulle hitta något men ändå skönt att få den gjord, både för oss och för säljarna sa de, så de kan sälja med gott samvete. Och oj vad jag längtar till september nu. Åh. Ska bli så otroligt skönt att kunna vakna på morgonen och kunna gå ut på vår altan, vår gräsmatta och äta frukost i vårt stora kök eller i uterummet. 
 
Det första vi ska göra om, inte för att något är panik med eller egentligen behöver göras om, är det sovrummet
som Lucas ska få. Det är fina färger idag men jag vill ha vitt med kanske en tapet eller bara vitt med färg på möblerna istället. Vi får se vad det blir tillslut. Men här är några tapeter som vi funderar över.
 
Papegojor i massa fina färger.
 
Randigt i de färger Lucas redan har i sina möbler.
 
Eller grönt med stjärnor, grönt som jag älskar. 
 
Hur det än blir så får jag äntligen fixa till ett barnrum. Här i lägenheten har ju Lucas fått hans första rum men, jag har inte velat göra något då vi bara haft denna lägenhet som mellanlandning. Nu ska tavlor upp, lampor, färg, tapet, mattor. Åh. :) Ett helt hus som vi, eller ja mest jag får bestämma över. Är ju ändå jag som jobbar med det. :)
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

amanda

min verklighet och när verkligheten är orättvis

RSS 2.0