Vecka 37

 
 
Vecka 37. Inget ovanligt, men tusan vad nära vi är nu. Och barnmorskan sa igår att "du kanske inte ens kommer på nästa möte". Hoppas hon inte kan känna sånt på magen, så att jag inte kommer på nästa möte, för då kan nämligen Henke följa med. Vore kul om han fick vara med och se hur ett möte med barnmorskan går till. Och höra hjärtljuden speciellt.

Inatt var ingen rolig natt vid ett tillfälle. Vet inte vad klockan var för jag kollade aldrig men när jag inatt vaknade för att gå på toaletten så var jag först tvungen att vända mig från sida till rygg, vilket är otroligt lätt när man är gravid. Då fick jag så jäkla ont i ryggen så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Och då mindes jag ju såklart vad barnmorskan sagt i föräldragruppen, de flesta värkar sitter i ryggen och inte i magen. Jag hoppades som tusan att det inte var en värk, med tanke på att jag bara kände ryggvärken på vänstra sidan. Det höll i sig länge och jag väckte Henke där jag låg och kved, han vaknade nog aldrig helt för då hade han pratat med mig, men han höll i min hand och det kändes just då väldigt tryggt. När ryggvärken börjat gå över så kunde jag äntligen gå upp och gå på toa och efter det så tog jag två panodil bara utifall att det var "falska" värkar, så att jag skulle få fortsätta sova hela natten. Vilket jag fick. Tackar!
 
 
Och igår kunde jag gå till Ica och hämta ut mitt paket från Lekmer.se med den fina filten och supersöta sängkläderna från Babygreen. Filten är otroligt mjuk och härlig, precis som de beskrev den. Så jag är supernöjd med mitt reafynd! Hoppas ägaren, som snart kan komma ut, gillar den lika mycket som jag gör!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

amanda

min verklighet och när verkligheten är orättvis

RSS 2.0