Graviditetskomplikationer


I måndags, förra veckan, när jag var ledig så tog jag mig i kragen och gick på en nästan 6 kilometer lång, så raskt som jag nu klarar, promenad. Det var otroligt skönt! Men när jag senare på eftermiddagen gick runt i lägenheten så märkte jag att jag hade ont i höfterna och ljumskarna. Inte träningsvärksont utan en annan "smärta". Detta fortsatte på tisdagen och då beslöt jag mig för att ställa in den dagens promenad.

Senare förstod jag att detta kan ha och göra med min oerhört "lugna" foglossning. Har känt mig mer rörlig i bäckenet sedan vecka 10 men inte alls haft ont men för någon vecka sen så började det ömma lite, lite. Och idag s gick jag sakta till jobbet för att prova hur det kändes efter och det var inga problem men nu, ett par timmar senare så gör det återigen ont och jag kan tyvärr inte lyfta tunga burkar och liknande.

Jag ska till barnmorskan på tisdag så då får jag ta upp detta med henne och se vad man kan göra! Ibland så låser sig höften/ryggen och då vill jag inget hellre än att gå till naprapeten och rätta till det men i dagsläget så kanske inte det hjälper alls. Kanske rent av försämrar det? Har läst att man kan hyra ett "bälte" som ska hålla allt på plats så att man kan göra vardagliga saker så jag får som sagt var se vad BM säger. Hon kanske rent utav säger att jag inte ska jobba.. :/ Då vet jag inte vad jag ska göra. Haha. Får väl också kolla hur det går bussar till jobbet så jag slipper gå hela vägen..

Etta - höggravid och sprickfärdig

Det låter som foglossning! Jag fick också ont ett par timmar efter att ha promenerat när min foglossning kändes av. Att gå uppåt i trappor var inte heller någon hit. Prova bälte, det är jätteskönt!

Svar: Sv: Okej. Jag ska träffa BM på tisdag så jag ska kolla med henne. Vilken otroligt tur att vi bara har en halvtrappa till lägenheten då! ;) Jo jag har kikat på bälte, ska kolla med BM vad/vart man ska/kan köpa det. Eller hyra..
Amanda




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

amanda

min verklighet och när verkligheten är orättvis

RSS 2.0