Det blir såå fint.


Denna helgen har gått till att göra om i vardagsrummet. Hade en lång checklista på vad som skulle hinnas med:
* Såklart måla om, vilket innebar att tapeterna skulle ner och vi skulle spackla alla väggarna.
* Måla klart i köket som jag skjutit upp på tok för länge.
* Rensa kläder och sådant vi inte använder längre.
* Måla dörren till sovrummet.
* Åka och shoppa.

Vad hann vi med då?
INGET!! Jag hade räknat med att få ner tapeterna på fredagen och spackla då också. Där sprack det! Tapeterna, fem lager!, fick vi ner det sista igår vilket innebär att vi har idag spacklat och slipat klart.
Och det värsta är att vi måste måla om taket tack vare att tapeterna drog med sig färgen och tapetnedångaren missfärgade även färgen. Så vi får lägga en helg till på detta. Känns astråkigt men hellre det än att det blir dåligt gjort för det är ingen annan som gjort det bra tidigare, fem lagers tapet med massa skarvar på olika bredd.
Men nu så, nu börjar det bli bra.

Så nu ska jag göra det enda rätta. Koppla av framför tvn och vila upp mig inför jobbet imorgon.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

amanda

min verklighet och när verkligheten är orättvis

RSS 2.0