Förbannade natt..


För det första. Är man det minsta känslig mot kroppsvätskor ska man sluta läsa typ nu..

Igår fick Lucas dropp här i Uppsala. Det ingick i den delen av behandlingen. Och det gick in så mycket under en timme att han inte är lika hungrig som utan droppet. Och det mådde inte mina bröst bra av alls! Speciellt inte det högra.. Redan igårkväll så började det stasa och värka. Så jag provade att handmjölka. Det gick bra. Men timmarna gick och han åt inget alls. Så jag har fått handmjölka tre gånger totalt inatt. Och hur typiskt är inte det då, att jag precis lärt mig handmjölka när jag funderar på att sluta amma..

Men i alla fall så försvann inte knölen i bröstet och jag hade ont så fort jag rörde armen. Jag fick av Perra två värmedynor att låna och då försvann i alla fall smärtan. Jag var livrädd för mjölkstockning nu mitt i alltihopa.

Men så åt Lucas lite från höger och sedan mer från vänster, det fick jag ju inte glömma så att det inte skulle bli likadant där. Och så skulle vi få åka hem. Jag hade inte bytt om ännu så jag gick in i badrummet och när jag tvättade mig under armarna så värkte det igen. Så jag provade återigen att handmjölka. Pumpen låg ju så lägligt hemma på bänken. Och nu fick jag verkligen in tekniken. Jag behövde bara massera bröstet på sidan och det sprutade verkligen ut bröstmjölk. Jag kände mer och mer hur det lättade och nu är jag bara lite öm. Så det är skönt. Men nu bävar jag för att sluta amma istället. Kanske när han är sju år.. Eller?!!

jenny froststedt
2013-07-27 @ 11:14:26

nej då var inte rädd för det, när jag slutade med mina två som ammade så kom det ganska rejält över men testa att få ut en del i duschen och när det behövs ofc så ska du se att det inte tar lång tid för kroppen att fatta att det inte ska ätas från dig mer :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

amanda

min verklighet och när verkligheten är orättvis

RSS 2.0