Barnmorskebesök vecka 36


Idag var jag till barnmorskan för möte då jag är i vecka 36. Lite sent då jag ändå går in i vecka 37 imorgon. Men så är det.

Men det blev ett lite annorlunda besök idag. Min barnmorska hade med sig en studerande tjej idag som var med. Så tack vare henne fick jag göra ett ultraljud för att hon skulle se hur det ser ut när en bebis nästan fixerat sig med huvudet neråt. Så sjukt att se vår bebis igen! Sist var den ju inte alls stor och då såg man ju hela kroppen. Nu fick bara huvudet plats på skärmen. Kanske finns olika instrument att kolla med såklart men lite skillnad är det ju ändå. Hjärtljuden lät som vanligt bra och SFmåttet låg på 36, vilket faktiskt inte säger mig någonting! Jag vet att jag legat normalt på kurvan men det glömde jag fråga idag. Glömde även att fråga vad hjärtslagen låg på idag.

Vi gjorde även en sammanfattning på hur min graviditet varit samt hur jag "vill" att förlossningen ska gå. Vilken typ av smärtlindring jag vill ha och inte och pm jag är positiv eller negativ till amning. Och jag vill gärna amma så länge jag kan om allt funkar som det ska!

Det är så skönt att komma dit och få bekräftelse på att allt står rätt till, med det som de kan kolla i alla fall. Att höra vår bebis hjärta är lika roligt varje gång och idag fick jag ju se det också igen. Men hon var noga med att inte gå för långt ner på kroppen så att man kanske skulle se vad det är. För det vill jag inte veta fören h*n är ute! :)

Emilia
2013-01-31 @ 12:39:17

Det här är jätteläskigt. Drömde nämligen i natt att du hade värkar, kom och hämta Henke för att åka till BB.

Och sen läser jag här att du har ont i ryggen. Får väl se om jag är synsk! ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

amanda

min verklighet och när verkligheten är orättvis

RSS 2.0