Doppresenterna

 
Efter dopet i kyrkan så åkte alla till församlingshemmet i Åker där vi bjöd på smörgåstårta som underbara Kerstin gjort, tack så mycket för det, och kolakakor och hallongrottor, som min mamma hjälpt till med tack även till dig älskade mamma, och kärleksmums. 
 
Vi är så tacksamma för alla som ville komma på Lucas dop av dem vi bjöd så det finns egentligen inga ord. Det var en speciell situation och vi är mest glada över att få ha genomfört det. 
 
Och här kommer bilder på det som Lucas fick av er, alla nära och kära. Det jag inte tagit kort på är pengarna som han fick av Ingvar och Ingbritt och Tord, de sitter redan inne på Lucas konto.
 
 
Blöjtårta med vita bokstäver, mina första minnen-lådor, tofflor och skallra
från Nanette, Tony, Shiva, Marie och Lennart.
 
 Sparbössa och skallra från Tom, Elin, Ida och Lovis
 
 
 
 
Patrik, byggklossar och trisslotter (som det tyvärr inte var någon vinst på) från Fatima, Jesper Och MaiLi.
 
Måste bara tillägga att det är helt otroligt vad samspelta våra vänner är även fast ingen av de ovanstående känner varandra egentligen. Alla gav saker ifrån Pumpkin utan att ha köpt dubbletter.. Otroligt.
 
 
En pall från Bror och Lena.
 
Ryggsäck från Danne och Carina
 
Mätsticka och ram med plats för gipsavgjutningar och foto från Jonny, Marie, Pontus och Melina.
 
 Teddybjörn från moster Emma.
 
Bestick, med pussel, från Nonne och Christer
 
 Bestick, med pussel, från Kennet och Maragareta.
 
Klosslåda och bok från Carro, Jocke och Emilia
 
Bok från Nils, Rut, Carro och Jonas
 
Barnkammarbok från Maggan
 
Barnkammarbok från Cecilia
 
Presentkort från Linda, Ebba, Alfons och Viktor.
Och det andra ifrån farmor Kerstin, Claesse, farbror Niclas och faster Dessi.
 
 Presentkort från Christel, Linna, Wille, Martina, Daniel och Leo
 
 Presentkort från Micke och Chris
 
Lära-gå-vagn från Anne och Leffe
 
 Alfonsdocka och bok från Therese och Armen.
 
Lära-gå-vagn från moster Lisa och Tobbe.
 
Och vi kunde inte hålla oss från att montera ihop två utav presenterna, som inte får plats hemma ändå men nu är de redo för Lucas rum när vi väl flyttar sedan.
 
Gungelefant från Mikaela, Tony, Liam och Lova
 
 Och ett gå-flygplan från mormor Tuss och morfar Benga.
 
 
 Som sagt var, ett otroligt stort tack till er alla som närvarade på Lucas dop. ♥
 
Malin m
2013-08-31 @ 22:44:02
URL: http://gotlandsdarling.blogg.se

Massa fina saker!! Casper har välkommen till världen fest om en vecka, ska bli spännande då vi är lite wild and crazy och döper honom indian-style i de fyra elementen. Har några riktigt religiösa i släkten så de blir intressant att se hur dom tar det.

Sen tänkte jag bara forska lite oxå, jag har en moster med familj som bor i strängnäs. Är pontus nordstrand någon ni vet vem det är, de är min kusin så de hade ju vart lite kul =)

Svar: Ja vi är väldigt nöjda med allt som Lucas fick. Alla har så himla bra smak! ;)
Åh vad häftigt! Det vill jag definitivt se bilder ifrån! Coolt! Haha, antingen tar de det bra eller så går de väl därifrån. ;) Alla är ju olika så kan de inte acceptera det så är det deras fel. :P

Nej det namnet känner jag inte igen på rak arm. Varken jag eller Henke är ju från Strängnäs från början, vi bodde i varsin by 2 mil från Strängnäs från början men ingen av oss är därifrån heller från allra första början. ;) Hade ju varit lite kul dock.
Amanda

Malin m
2013-09-01 @ 22:53:40
URL: http://gotlandsdarling.blogg.se

Ja hoppas min släkt gillar pumpkin oxå =)

Okej, pratade med mostern idag då jag hade för mig att hon jobbade på akuten i eskilstuna men de va ju enköping så då frågade jag inte om hon visste vilka ni var. Hon är ju gotlänning från början och vi är ju av naturen väldigt nyfikna och har koll på de mesta och dom flesta =) haha

Svar: Jaha, ja i Enköping har vi i stort sett aldrig varit heller. ;) Men det är ju nära ändå. Vi åker förbi där varje gång vi ska till Uppsala.
Men alla är ju nyfikna innerst inne, kan inte bara vara gotlänningar. ;)
Amanda

Janni - Mama till Lilly & Loah
2013-09-04 @ 10:21:02
URL: http://www.innaj.blogg.se

Vilka fina doppresenter han fick :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

amanda

min verklighet och när verkligheten är orättvis

RSS 2.0