Året 2012

 
 
Årets näst sista dag är det idag. Detta året har bjudit på så otroligt mycket, både gott och ont.
 
Det började med att vi åkte till Thailand i tre veckor en vecka in på 2012. En perfekt resa på många sätt. Sol och bad, lugn och ro, blandat med lite festande och nya bekantskaper. Det var även där vi på riktigt bestämde att jag skulle sluta med p-piller då vi ville försöka bli gravida. Sista pillret togs därför utomlands.
 
Våren bjöd på jobb, lugn, festande med kompisar, födelsedagsfiranden och mycket mer. Solen värmde min kropp och så brun som jag var innan sommaren har jag nog aldrig varit. Jag har däremot inte haft något fotosug alls detta år så det är relativt lite bildbevis från detta år. Däremot fick jag föreviga min fina vän Cissi i början på maj och det var riktigt roligt.
 
Sommaren kom, även fast den var kall och tråkig och vi begav oss till New York med mamma och pappa i början på semestern för att hälsa på min lillasyster Lisa. Blev den bästa resan på länge för det var ju faktiskt där, i en lägenhet precis vid Central Park som vi upptäckte att vi var gravida! Hela resan kom blickar från Henke och Lisa, som visste att vi försökte (den enda egentligen), varje gång jag varit på toaletten och varje gång jag lite försiktigt skakade på huvudet för att inte avslöja något för mamma och pappa så kom det två små leenden. Vi kom hem och gjorde testet på riktigt som genast visade plus. Vi visste precis hur vi skulle berätta för våra familjer bara dagarna senare. Pappa blev överraskad med pooltillbehör på hans födelsedag då han "kommer bygga pool den dagen han får barnbarn" men ingen av dem fattade tills jag förtydligat två gånger. Glädje och tårar. Henkes familj fattade på en gång, lite lättare för dem dock då vi köpt stickade babysockor till dem. Även glädje och tårar denna dag.
 
Hösten har vi, i samma stil som våren, spenderat i lugn och ro, blandat med jobb och lite festande. Väntan på vissa veckor i graviditeten då viss oro från min sida skulle släppa. Har egentilgen inte gjort så mycket intressant. Tyvärr gick både min farmor och Henkes morfar bort denna höst, de har båda i vår uppväxt bjudit oss på så mycket. Men som många säger, när ett liv börjar så försvinner ett annat. Farmor Göta och morfar Sonne kommer alltid finnas med oss.
 
Vintern har varit otroligt mysig. Magen växer och bebisen har gått från att sparka till att bara sträcka på sig, puta ut med rumpa och huvud, vilket ibland känns väldigt obehagligt. Har varit iväg på middagar med massa skratt, julbord med respetiva jobb och så har jag haft en och annan ensamkväll vilket faktiskt uppskattas. Julen bjöd på sjukdom för mig annars i övrigt var det en av de bättre. Jag tycker vi tog till vara på vår sista ju som två.
 
För imorgon är det ändå nyår. Årets sista dag.
Sedan går vi in i 2013, det året vi blir tre.
Året som kommer förändra våra liv totalt. Men det ser jag fram emot!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

amanda

min verklighet och när verkligheten är orättvis

RSS 2.0