Nu är det dags att bli vuxen


När jag var liten, yngre rättare sagt, så kunde min pappa tjata på mig/oss att vi skulle städa våra rum. Ibland gjorde vi det men så var det också en hel del tillfällen som vi struntade i det och då kunde han städa åt oss i ren protest. Haha.

Och när man sen flyttade hemifrån så var det ingen som städade åt en, men jag levde i kaoset förutom när jag hade fest och när man då och då hamnade i ett städhumör. Och hur fint man än tycker att det blir när man städat så stökar man alltid till det. Jag och Henke är båda 23 år och är fortfarande dåliga på att städa, men nu ska det bli ändring på det.

Igår när jag var ledig så storstädade jag allt utom badrummet, som ska städas ikväll, så nu har vi infört städböter. För att vi ska ha det snyggt och prydligt så länge som det bara går så får den som inte plockar undan sin disk, kläder och annat som används böta 10 kronor. Kommer bli lite som en tävling om jag känner oss rätt. Några kanske det verkar hur löjligt som helst men jag är beredd att göra detta för att få ett mer städat hem! :) haha




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

amanda

min verklighet och när verkligheten är orättvis

RSS 2.0