Simning, promenad och Kebaben

Igår tog jag mig i kragen och släpade benen till simhallen
Väl där så träffade jag sööta Alfons och Ebba.
Alfons kände dock inte igen mig tror jag.
Sen tog jag några vändor i bassängen. Räknade inte
för det orkade jag inte. Fast jag kollade på klockan
och jag tror jag simmade drygt 20 min.
Sen kände jag att min frustration hade släppt.
Men nu måste jag till simhallen snart igen!
kanske imorgon när Henke har fotbollsträning.
Och Tessan, vill du följa med då?
Jag tror inte du hade velat simma med mig igår.
Jag var arg så jag ville bara träna av mig allt skit..

Men sen tog jag en promenad till Ica, hämtade mitt paket.
Och jävla personal, det stod fem personer vid posten-disken.
Jag frågade om någon av de hade hand om det och hur
många svarade eller ens tittade på mig? INGEN!
Sen kom en stackare springades. Hur många nycklar
har de till de? Antagligen ingen med tanke på att det är kod,
så varför kunde de inte öppna och hjälpa mig och skona
den stackare som nyss hade fått sprungit därifrån innan
jag kom. Hm. Dåligt Ica i Strängnäs! Mycket dåligt.

Sen fortsatte min promenad mot Jocke.
Jag ville inte vara själv hemma så jag tänkte att jag skulle
gå dit. På vägen möter jag återigen Ebba och Alfons, nu
med deras mamma också (de hade inte varit själva
i simhallen dock) och då kände Alfons igen mig!
Fick en puss. : )
Och så ringde jag Henke och frågade om vi skulle ta mat
från Kebaben istället för att äta toast senare och så blev
det. Hamburgare och pizza fick budet Amanda hämta upp där.
Och mycket gott var det! Mums..

/A - Bortkastad träning igår. Men skönt!
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

amanda

min verklighet och när verkligheten är orättvis

RSS 2.0